Jocs Florals 2016

Aquí teniu les bases dels jocs florals! Us hi esperem a tots :)

Bases pels Jocs Florals FME-2016

Presentació: Organitzem els Jocs Florals de 2016 per donar l’oportunitat als alumnes, professors i personal  de la Facultat que vulgui competir literàriament i expressar-se.

Les categories del concurs seran Narrativa Catalana, Narrativa Castellana, Poesia Catalana, Poesia Castellana i Escena de Teatre; i la cerimònia d’entrega de premis es durà a terme en el transcurs del Concert de Primavera.

Condicions per a participar: El concurs està obert a qui hi vulgui participar, però sobretot està orientat als treballadors, professors i alumnes de la Facultat de Matemàtiques i Estadística. Només estan exclosos de participar els propis membres del jurat de cada categoria, però això no els exclou de poder participar en altres categories. Un mateix participant pot presentar obres a més d’una categoria, però no més d’una per categoria. Els textos es presentaran com es descriu a continuació, de forma anònima i no més tard del 6 de maig, en paper o en format electrònic.

Entrega dels textos: Els textos s’hauran de presentar dins del termini establert. Si es presenten en paper, s’han d’entregar dins d’un sobre de mida A4 amb el nom de la categoria escrit a l’exterior. El text ha d’anar signat amb el pseudònim del participant. A dins del sobre hi ha d’haver també un sobre més petit, amb el pseudònum del participant i el títol escrits a l’exterior. A dins del sobre petit hi ha d’haver escrit el nom del participant.

Si s’opta per l’entrega per correu electrònic, el termini és el mateix. El participant haurà d’enviar un correu a la direcció jocsfloralsfme@gmail.com amb assumpte “Jocs Florals FME – Categoria”. Hi haurà d’haver dos documents adjunts: un document Word amb el text presentat, titulat amb pseudonim.doc, i el pseudònim escrit també al document. L’altre document s’haurà de titular pseudonim_nom.doc, i només hi haurà d’haver escrits el nom i el pseudònim del participant.

Els textos presentats per correu hauran de seguir les següents indicacions:

-       Lletra Arial, tamany 12

-       Interliniat 1,15

Format dels textos presentats:

Concurs d’escena de teatre: Aquest és un concurs diferent. Els textos presentats seran jutjats pels membres del grup de teatre FME, i ells mateixos pronunciaran el veredicte. Els membres del grup de teatre deixen oberta la possibilitat de representar el text guanyador al final de curs, juntament amb l’obra.

Narrativa (catalana i castellana):

Es poden presentar obres de fins a 5 pàgines en l’ idioma corresponent a la modalitat a la que es presenta el concursant. L’obra ha de contenir només text, sense imatges, ni símbols, ni dibuixos ni fotografies.

El tema és lliure. Es valorarà la originalitat, la correcció lingüística així com els recursos literaris emprats per l’autor.

Poesia(catalana i castellana):

Es poden presentar obres de fins a dues pàgines de llargada en l’idioma corresponent a cada categoria. Només seràn vàlides si no contenen res més que no sigui text.

La temàtica, la mètrica i la rima són de lliure elecció. Es valoraran els factors conceptuals i també els formals, així com la correcció lingüística.